Élet a kertben

Elméleti alapok

2019. február 14. 19:03 - pg72

A blogban azt szeretném bemutatni, hogyan kezdtem el kertészkedni, milyen módszerekkel dolgozom, jelenleg hol tartok. Nem tudom, és nem is akarom azt mondani, hogy valamit pont így kell csinálni. Csekély ismereteim nem tudományos alapon nyugszanak, sokat, sokfelé olvastam, tanultam, tapasztaltam. Nem alapelvekkel kezdem, az elveket túl rugalmatlannak tartom, hiszen a környezeti feltételek változnak, tudásunk gyarapszik, főleg a kudarcok által olyan tapasztalatokkal gazdagszunk, melyek másképp gondolkodásra késztetnek.

Szóval egy felsorolás:

- Ágyások. Első nekifutásra a füves területből alakítottam ki, az ágyások között az utak maradtak füvesek. Ezek később tovább alakultak, majd lesz róla külön bejegyzés.

 201209.jpg

- Növénytársítás. Egy-egy ágyásba többféle növény kerül, valamint fűszernövény, virág is.

- Komposzt. Mára minden évben nagyobb mennyiségű komposztot tudok előállítani, mely elegendő a kert tápanyag utánpótlására.

- Locsolás. Összegyűjtött, "szobahőmérsékletű" esővízzel.

- Permetezés. Az nincs.

- Talajtakarás. Többféleképpen próbáltam, kezd alakulni.

- Növények. Palántákat magamnak nevelek, sokféle magból. A magokat, pl. paradicsom, mindig beszerzem újra, nem fogok a termésből, mivel húszféle paradicsomom van kis helyen, vegyesen. Ez nagyrészt a többi növényre is igaz, de virágmagok fogásával próbálkozom.

- Mennyiség. A kertet hobbiból művelem, nem eladásra termelek. Inkább legyen kevesebb, de az vegyszermentes. Nem célom a legszebb, legnagyobb, stb.

- Élet a kertben. A blog címe is ez, többféleképpen is értelmezhető. Felépítésében nem különülnek el zöldségesre, pihenőkertre, gyümölcsösre, virágoskertre. Igyekeztem mindennek megtalálni a saját helyét, nem csak munka van vele, kikapcsolódásra is alkalmas.

- Gondolkodás. Nem szoktam elfogadni, ha valamire azt mondják, így kell csinálni. Mindent lehet másképpen, jobban vagy rosszabbul. Ha valami nem sikerül, átgondolom, mit ronthattam el, mit kellene máshogyan csinálni. Mondjuk ez a kertben pont egy év múlva próbálható újra.

- Idő. Azt még nem tudom, mennyi idő lenne, ha csak a növénytermesztéssel, fűnyírással kellene foglalkoznom, mivel folyamatosan újabb ötleteim támadnak. A korábban tévénézésre fordított idő pont megteszi.

- Bánat és öröm. Ha valami nem sikerül, pl. kipusztul egy növény, el kell engedni. Olyan növényeket igyekszem termeszteni (nem csak a megszokottakat), melyek bírják a helyi mikroklímát. Ez egy adott növényről hamar kiderül. Örömöt sok kis dolog is tud adni, jóleső dolog sétálni egyet a kertben, melyben szinte mindent sajátkezűleg készítettem, neveltem.

- Mit szólnak a szomszédok? Nem releváns.

- És végül pénz. Ezt sosem számoltam, jobb a békesség. A sok elképzelés közül azt valósítottam meg, melyre lehetőségem adódott. Évente egy-két nagyobb fejlesztés fér bele, az elmúlt hét év alatt többmindent sikerült véghezvinni. Senki nem sürget. A bevételi oldalt sem számszerűsítem, elég nehéz lenne.

Végezetül egy 2012-es kép:

201221.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eletakertben.blog.hu/api/trackback/id/tr2214623496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása